Razvojna agencija Sotla (SPOT svetovanje Savinjska) je prvi teden v oktobru organizirala ogled dobrih praks sodelovanja in povezovanja v pomurski regiji. Podjetniki in podjetnice Obsotelje in Kozjanskega so bili nad videnim navdušeni, prejeli pa so tudi nekaj zanimivih napotkov, posebej s področja družinskega podjetništva in prenosa lastništva podjetja med generacijami.

Ena izmed aktivnosti projekta Izvajanje celovitih podpornih storitev za potencialne podjetnike in podjetja v okviru Slovenskih poslovnih točk za obdobje od 2018 do 2022, je tudi povezovanje podjetnikov v širšem regionalnem okolju. Prva točka ogleda je bil paviljon Expano, center, ki obiskovalce pričaka ob vstopu v Mursko Soboto, imenovan tudi vrata v Pomurje. V paviljonu se povezujejo gospodarstvo, ponudniki turističnih produktov in storitev za skupno sodelovanje, aktivacijo in krepitev destinacije, večjo prepoznavnost in skupen nastop na trgih. Poslovno središče v Expanu ponuja informacije o možnostih in priložnostih za podjetja v Pomurski regiji. Je informacijsko vozlišče za tuje in domače vlagatelje ter prostor za poslovna srečanja in dogodke. V paviljonu Expano sta nas pozdravila dva predstavnika SPOT svetovanje Pomurje Renata Stanko in Tine Novak, ki sta predstavila delovanje njihovega SPOT in gospodarske karakteristike njihove regije. O sami ideji postavitve paviljona Expano v Pomurju, njegovi vsebinski zasnovi, poti do realizacije in odprtju nas je seznanila direktorica Helga Lukač.

Nadaljevali smo z obiskom v družinskem podjetju Roto, kjer nas je v Lovenjakovem dvoru sprejela podjetnica Irena Pavlinjek in predstavila poslovni sistem ROTO, njegovo finančno prestrukturiranje in vodenje podjetja ter v tem okviru še njihovo družinsko ustavo. Roto je mednarodno podjetje za proizvodnjo izdelkov iz plastičnih mas s sedežem v Murski Soboti. Zaposluje več kot 410 zaposlenih v 6 tovarnah, ki se nahajajo v 4 državah. Roto proizvaja več kot 4.000 različnih izdelkov, med katerimi je večina proizvedenih po postopku rotomoldinga, s čemer se uvršča v sam vrh vodilnih proizvajalcev po omenjenem postopku. Glavno vodilo družbe so razvoj in inovacije, ki so podprte z več kot 45 letnimi izkušnjami in sodelovanjem z univerzami, znanstvenimi inštituti in podjetji v industriji plastike.

Produktne skupine z blagovno znamko Roto so razdeljena v štiri segmente – izdelki za kmetijstvo, vrt, šport in ekologijo. Uporaba naprednih kompozitnih materialov omogoča tudi proizvodnjo kajakov in kanujev ter zmogljivih morskih plovil. Podjetje se ukvarja tudi s turistično dejavnostjo (namestitve, velnes), zadnja leta pa tudi z žganjekuho.

Ogled dobrih praks smo zaključili v družinskem podjetju Kodila d.o.o, kjer se že tri generacije ukvarjajo s predelavo mesa in mesnih izdelkov. Obrtnik leta 2014, Janez Kodila je v letu 2002 je uvedel proizvodno specializacijo in se usmeril iz majhne trgovine z mesom in mesnimi izdelki v proizvodnjo sušenih in prekajenih mesnin ter maščobnih izdelkov. Ustvaril je blagovno znamko Kodila, ki se je v desetletju že dobro uveljavila na slovenskem trgu. Njegova dejavnost je v regiji in širše v Sloveniji ter Evropi prepoznavna po tradicionalnih prekmurskih okusih. Posebej slovijo po ohranjanju in razvoju tradicionalnih mesnin, v katerih se izražajo lastne recepture ter stari, preizkušeni in izboljšani postopki predelave mesa in inovativne energetsko varčne tehnologije.